REKLAMAČNÝ PORIADOK

I.
Všeobecné ustanovenia
1) Spoločnosť: Brains, s.r.o., IČO: 47 741 210, DIČ: 2024090893, so sídlom Lesná 48, 900 31 Stupava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 98681/B (ďalej iba „Poskytovateľ“) vydáva v súlade s ustanovením § 5 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) tento Reklamačný poriadok, ktorým riadne informuje spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie dodaného Diela, vrátane údajov o tom, kde môže spotrebiteľ reklamáciu uplatniť.

2) Odberateľom je osoba, ktorá uzatvorí s Poskytovateľom Zmluvu o poskytovaní digitálneho obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ktorej súčasťou je Licenčná zmluva (ďalej len „Zmluva“).

3) Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťahy medzi Poskytovateľom a Odberateľom, ktorý je spotrebiteľom. Na účely tohto Reklamačného poriadku sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ak Odberateľ pri uzatváraní Zmluvy uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), považuje sa za osobu, ktorá nie je spotrebiteľom, pokiaľ nepreukáže, že tomu tak nie je).

4) Ak je Odberateľom osoba, ktorá nie je spotrebiteľ, zodpovednosť za vady sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

5) Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii a zverejnený na internetovej stránke Poskytovateľa.

6) Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutého Diela.

7) Dielom sa rozumejú – zvukové nahrávky MP3/MP4 na zlepšenie komunikačných schopností samoukov v angličtine spolu s prepisom nahrávok.

8) Vadou Diela sa rozumie nesúlad Diela s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami tak, ako sú definované nižšie alebo ak jeho užívanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Vadou Diela sa rozumie najmä taká vada, ktorá spôsobuje nefunkčnosť nahrávky alebo nepoužiteľnosť prepisu nahrávky v prípade, že tieto vady vznikli činnosťou na strane Poskytovateľa.

9) Dohodnutými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852e Občianskeho zákonníka rozumie, ak Dielo:

a) zodpovedá opisu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve,
b) je vhodné na konkrétny účel, s ktorým Odberateľ oboznámil Poskytovateľa najneskôr pri uzavretí Zmluvy a s ktorým Poskytovateľ súhlasil,
c) vyznačuje sa v Zmluve vymedzenou funkčnosťou, kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou,
d) je dodané so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve,
e) je dodané s asistenčnými službami a s návodom na použitie vrátane návodu na inštaláciu, ako bolo vymedzené v Zmluve, a
f) je aktualizované v súlade so Zmluvou.

10) Všeobecnými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852f ods. 1 Občianskeho zákonníka rozumie, ak Dielo:

a) je vhodné na účely, na ktoré sa digitálne plnenie rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke digitálneho plnenia, ktorú obchodník sprístupnil Odberateľovi pred uzavretím zmluvy,
c) je dodané s príslušenstvom a návodmi, ktoré môže Odberateľ dôvodne očakávať,
d) je dodané v množstve, má vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility, prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre digitálne plnenie rovnakého druhu a aké môže Odberateľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu digitálneho plnenia a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii digitálneho plnenia alebo na jeho označení.

11) Vybavením Reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odstránením vady Diela, vyplatenie primeranej zľavy z ceny účtovanej za Dielo, vrátenie ceny účtovanej za Dielo (v prípade odstúpenia od Zmluvy) alebo odôvodnené zamietnutie Reklamácie.

12) Tento Reklamačný poriadok je záväzný tak pre Poskytovateľa, ako aj pre Odberateľa.

13) Vytvorením objednávky Odberateľ vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto Reklamačným poriadkom.

14) Webovou stránkou sa rozumie internetová stránka Poskytovateľa a to www.english2go.sk

II.
Postup uplatňovania a vybavovania Reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov

1) V prípade, ak je Odberateľovi poskytnuté Dielo s Vadou/Vadami, vzniká Odberateľovi právo na Reklamáciu.

2) Odberateľ má právo aj na podanie sťažností a podnetov.

3) Poskytovateľ zodpovedá za akúkoľvek Vadu, ktorú má Dielo v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania.

4) Poskytovateľ poučil Odberateľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z § 852j až § 852n (čl. III. Reklamačného poriadku) tak, že poskytol Reklamačný poriadok Odberateľovi zverejním na príslušnej podstránke Webovej stránky, prípadne poslal e-mail Odberateľovi, ktorý v prílohe obsahoval tento Reklamačný poriadok a Odberateľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v čase pred uzatvorením Zmluvy.

5) Odberateľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:
a) nedodržania Dohodnutých požiadaviek,
b) nedodržania Všeobecných požiadaviek.

6) Odberateľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za Vady Diela aj bez toho, aby ich vytkol u Poskytovateľa. Ak Odberateľ Vady Diela vytkne u Poskytovateľa, reklamáciu je povinný uplatniť u Poskytovateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu Diela. Za včasné vytknutie Vady Diela v zmysle predchádzajúcej vety sa považuje jej vytknutie v lehote dvoch mesiacov od zistenia Vady, najneskôr do dvoch rokov od sprístupnenia Diela.

7) Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla Poskytovateľa: Brains, s.r.o., so sídlom Lesná 48, 900 31 Stupava alebo e-mailom na info@english2go.sk.

8) Pri uplatnení Reklamácie Odberateľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Diela, ako aj časové vymedzenie, kedy sa podľa Odberateľa vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality Diela. Odberateľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje (čl. III. Reklamačného poriadku). V prípade, ak uplatnená Reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Odberateľ ani na výzvu Poskytovateľa nedoplní chýbajúce údaje, Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
9)
10) Poskytovateľ poskytne Odberateľovi písomné potvrdenie o vytknutí Vady Diela bezodkladne po vytknutí vady Odberateľom. Poskytovateľ v potvrdení o vytknutí Vady Diela uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady Diela, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Poskytovateľ nemôže ovplyvniť.

11) Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Diela bola spôsobená:
okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie, núdzového stavu),
porušením povinnosti Odberateľa vyplývajúcej zo Zmluvy,
tým, že digitálne prostredie Odberateľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami Diela, s ktorými bol Odberateľ oboznámený jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím Zmluvy.

12) Odberateľ je povinný poskytnúť Poskytovateľovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod Vady Diela je v digitálnom prostredí Odberateľa. Povinná súčinnosť Odberateľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú Odberateľa. Odberateľ vyhlasuje, že bol s touto povinnosťou pred uzavretím Zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom oboznámený.

13) Odberateľ berie na vedomie, že Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za vady vzniknuté v dôsledku zásahov neoprávnených tretích osôb do Webovej stránky/Diela alebo v dôsledku použitia Diela v rozpore s jeho určením.

14) O spôsobe vybavenia Reklamácie Poskytovateľ vydá Odberateľovi písomný doklad, ktorý mu doručí prostredníctvom pošty na adresu uvedenú v Reklamácii, prípadne mu ho doručí prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu Odberateľa uvedenú v objednávkovom formulári alebo v Reklamácii.

III.
Vybavenie Reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov

d.1) Poskytovateľ odstráni Vadu Diela v najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie Vady Diela a na opravu Diela s prihliadnutím na jeho povahu a povahu a závažnosť Vady po tom, čo Odberateľ vytkol Vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Odberateľovi s ohľadom na povahu Diela a účel, na ktorý Odberateľ Dielo požadoval.

d.2) Poskytovateľ môže odstránenie Vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo Dielo bez Vady a na závažnosť Vady.

d.3) Odberateľ má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) odstránenie Vady nie je možné alebo by spôsobilo Poskytovateľovi neprimerané náklady,
b) Poskytovateľ neodstránil vadu podľa ods. 1 tohto článku Reklamačného poriadku,
c) Dielo má rovnakú Vadu napriek snahe Poskytovateľa Vadu odstrániť,
d) Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo Odberateľa na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo
e) Poskytovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že Vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Odberateľa.

d.4) Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty Diela a hodnoty, ktorú by Dielo malo, ak by bolo bez Vád.

d.5) Poskytovateľ vyplatí Odberateľovi zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva Odberateľa na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký Odberateľ použil pri zaplatení ceny, ak Odberateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Poskytovateľ.

d.6) Odberateľ nemôže od Zmluvy odstúpiť, ak je Vada Diela zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie Poskytovateľ.

d.7) Po odstúpení od Zmluvy Poskytovateľ vráti Odberateľovi všetky platby prijaté na základe Zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od Zmluvy rovnakým spôsobom, aký Odberateľ použil pri zaplatení ceny, ak Odberateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša Poskytovateľ.

d.8) Odberateľ nie je povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od Zmluvy, v ktorom Dielo nespĺňalo Dohodnuté požiadavky a Všeobecné požiadavky.

d.9) Po odstúpení od Zmluvy je Odberateľ povinný zdržať sa užívania Diela a jeho poskytovania tretím osobám.


IV.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

1) Pokiaľ Odberateľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho Reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu (sťažnosť, podnet). Ak Poskytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej doručenia, Odberateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení platných právnych predpisov.

2) Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 827 99 Bratislava 27, IČO: IČO: 17331927, http://www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Odberateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Adresa na doručovanie:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27

 

V.
Záverečné ustanovenia

1) Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024 a je neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy uzavretej medzi Poskytovateľom a Odberateľom a je pre obe strany záväzný.

2) Odberateľ vytvorením objednávky na Webovej stránke Poskytovateľa okrem iného potvrdzuje, že si tento Reklamačný poriadok prečítal, porozumel mu a v celom rozsahu s ním súhlasí.

3) Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto Reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia. Zmena Reklamačného poriadku sa stáva účinnou dňom jeho zverejnenia na Webovej stránke , a to pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Zmena Reklamačného poriadku sa nevzťahuje na Reklamáciu Diela, ktoré bolo sprístupnené počas účinnosti Reklamačného poriadku ku dňu uzatvorenia Zmluvy.